Prof. înv. primar Mihaela Tinca - Școala Gimnazială ”I. D. Sîrbu” Petrila

luni, 28 octombrie 2013

Dovlecelul fermecat

     La şcoală, pe lângă exerciţii şi probleme, compuneri şi analiză gramaticală încerc să le dezvolt elevilor  îndemânarea, gustul pentru frumos şi capacitatea de reciclare a diverselor obiecte aparent nefolositoare. De asemenea, mi-ar plăcea să spună peste ani: Doamna învăţătoare m-a învăţat să cos, nu doar să scriu şi să socotesc. :)
     Astăzi, la Opţional şi Abilităţi practice am realizat un dovlecel care poate fi folosit ca obiect de decor, jucărie sau pernuţă pentru ace.
     Necesar: o bucată de material portocaliu (noi am folosit bumbac, o husă luată dintr-un SH), câteva bucăţele de material verde (am folosit tafta şi o ţesătură gen tercot subţire ce am avut eu acasă), vată, ac de cusut, aţă, foarfece.
      Mod de realizare:  
   - Am tăiat cercuri portocalii, frunze şi un pătrăţel din materialul verde. 
   - Pătrăţelul verde se rulează şi se coase în punct leneş. Acesta va fi codiţa. 
   - Cercul se coase pe margine tot în punct leneş la o distanţă de 1 cm de margine. Se trage uşor firul şi se pune vată în interior. În mijloc se aşează codiţa, se strânge complet de jur împrejur şi se coase strâns să nu se desfacă. 
   - Se cos frunzele lângă codiţă.
    Piticii la treabă
BRAVO, COPII!

2 comentarii:

  1. Felicitari pentru ceea ce faci cu copiii. Este mare lucru in ziua de astazi sa stii sa te ocupi nu numai de educatie dar si de timpul liber. Sunt sigura ca esti iubita de elevi.

    RăspundețiȘtergere