Prof. înv. primar Mihaela Tinca - Școala Gimnazială ”I. D. Sîrbu” Petrila

luni, 23 octombrie 2017

Reacţii ale vieţuitoarelor (Plantele) - Experiment

Am învăţat la Ştiinţe care este legătura dintre plante şi mediu şi cum reacţionează în absenţa unor condiţii de viaţă.
Pentru a înţelege mai bine, fiecare a avut de plantat boabe de fasole, în două recipiente, să pună unul la lumină şi să ude planta  regulat, iar altul la întuneric (nu întuneric parţial) şi să-o ude o dată pe săptămână.
Perioada a fost de două săptămâni, iar azi am completat fişa de observaţie.
La ce concluzii am ajuns: Unora nu le-au încolţit, semn că au plantat târziu, nu au respectat data, altora din cauza  seminţelor  vechi, calitatea inferioară a pământului, au fost undate prea mult şi au mucegăit, vasul nu a avut orificii pe unde să elimine surplusul de apă sau locul a fost mult prea răcoros (beci). Planta ţinută la lumină şi căldură, udată regulat este verde, sănătoasă, iar cea ţinută la întuneric pare bolnăvicioasă, e galbenă şi fragilă rupându-se cu uşurinţă. Astfel, am observat că o plantă reacţionează diferit, în funcţie de mai mulţi factori.
Ideea nu era să prezentăm planta perfectă, ci să prezentăm propriul experiment, să putem observa cele descrise mai sus şi să tragem concluzii.
Experiment asemănător am realizat şi în clasa I.
Soarele, sursă de căldură şi lumină - experiment

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu