Prof. înv. primar Mihaela Tinca - Școala Gimnazială ”I. D. Sîrbu” Petrila

luni, 15 noiembrie 2021

Marea carte a Pământului - carte colaborativă

    Pentru lecţia "Pământul - uscat şi ape" am folosit animaţia 3D de pe Mozaweb, "Deriva continentelor pe scară geologică", dar am adaptat informaţii oferite pentru a le înţelege. 
      Le-a plăcut tare mult că se putea roti Pământul în orice poziţie doream şi au putut vedea cum au fost aşezate continentele cu miliarde de ani în urmă, dar şi cum este posibil să fie continentele peste aproximativ 1 milion de ani.
     După însuşirea cunoşteştinţelor teoretice în cadrul orei de ştiinţe, a urmat partea practică, realizarea unei cărţi colaborative.
     Am repartizat pe rând, după aşezarea în bănci, câte un continent în ordinea crescătoare a mărimii suprafeţei. Ei au căutat informaţii şi curiozităţi despre continentul respectiv, au scris câteva idei, au desenat şi au lipit poze după indicaţiile oferite în clasă, dar şi pe Classroom.
      Scopul: colaborarea cu alţi colegi, realizarea unei file de carte şi însuşirea unor cunoştinţe despre continente; 
       Obiectivele acestui proiect:
- deprinderea de a căuta informaţii;
- găsirea şi selectarea informaţiilor pe care le consideră importante;
- realizarea unei fişe respectând anumite cerinţe: aşezarea în pagină, scris îngrijit, corect, aşezarea unor fotografii sau desene;
- deprinderea de a scrie cât mai drept pe foi neliniate;
      După realizarea fişelor, au discutat despre ce informaţii a găsit fiecare şi de unde le-au obţinut. Eu am făcut observaţii colective, dar şi individuale celor care au greşit sau nu au respectat cerinţele.
     Mie mi-a revenit sarcina să numerotez filele, să realizez cuprinsul şi coperta.           Pentru că nu toţi au respectat cerinţa privind marginea de 2cm din partea dreaptă, nu am putut lega filele în alt mod şi am recurs la folii şi dosar cu şină.
    Cu fiecare proiect lucrurile vor sta mai bine. Văzând lucrările colegilor îşi vor îmbunătăţi munca.
    Sper că în viitor vor respecta cerinţele integral. 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu