Prof. înv. primar Mihaela Tinca - Școala Gimnazială ”I. D. Sîrbu” Petrila

joi, 10 aprilie 2014

Micii cofetari

      Îmi place foarte mult să fac torturi, iar săptămâna aceasta m-am gândit să împart această plăcere şi cu elevii mei.
      Blaturile le-am copt acasă, iar etapelor de lucru le-am realizat împreună cu ei şi am explicat şi demonstrat fiecare etapă.
La început am scris reţeta.
Regula de bază în bucătărie - Ne spălăm pe mâini cu apă şi săpun!
Ne ştergem mâinile şi ne punem şorţuleţele.
Le explic copiilor ce uşor se îndepărtează hârtia de copt când blatul e complet rece.
Le demonstrez cum se taie blatul de tort.
Fiecare a primit partea lui de tort.
Pregătim siropul din apă, zahăr şi esenţă de vanilie.
Preparăm crema. 
       Am folosit crema de la Krem a la krem, dar  de data aceasta am pus mai mult lapte (300 ml, nu 150ml) ca să fie uşor de întins (copiii nu au aşa multă experienţă sau chiar deloc).
Însiropăm blatul.
Învăţăm să întindem crema uniform.
Eeee, ce bună-i crema ce-a rămas în bol! 
Între timp am preparat frişca şi trecem la îmbrăcatul şi ornatul tortuleţului.
Au primit şi albăstrele din pastă de zahăr, frunzuliţă şi perluţe sidefate.
Sunt fericiţe de rezultatul muncii lor.
Sunt mândră de voi, copii! Bravo!
:grup:  :aplauze:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu