Prof. înv. primar Mihaela Tinca - Școala Gimnazială ”I. D. Sîrbu” Petrila

joi, 24 aprilie 2014

EVALUARE 2014: Testările elevilor de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a - CALENDARUL EXAMENELOR


În luna mai se desfăşoară Testările elevilor de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, la EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014
EVALUARE NAŢIONALĂ 2014
Evaluarile nationale pe care le vor sustine elevii la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor incepe in data de 28 mai si se vor finaliza pe 6 iunie, a anuntat astazi ministrul Educatiei, Remus Pricopie.
S-a modificat astfel calendarul initial pus in dezbatere, asfel incat primii testati vor fi elevii de clasa a IV-a la Limba romana. Notele nu vor fi trecute in catalog, evaluarile se vor desfasura in clasa, elevii nu vor fi separati cate unul in banca, insa testele vor fi pe mai multe numere, astfel incat doi elevi care stau unul langa celalalt nu vor avea acelasi subiecte, a precizat Pricopie.
 Calendarul evaluarilor nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a:
28 mai 2014: Clasa a IV-a - Limba romana
29 mai 2014: Clasa a IV-a - Matematica
30 mai 2014: Clasa a IV-a - Limba materna
2 iunie 2014: Clasa a II-a - Scris-citit Limba romana
3 iunie 2014: Clasa a II-a - Scris-citit Limba materna
4 iunie 2014: Clasa a II-a - Matematica
5 iunie 2014: Clasa a VI-a - Limba si comunicare
6 iunie 2014: Clasa a VI-a - Matematica si Stiinte ale naturii
La aceste evaluari nu vor fi camere video, iar notele nu vor fi publice, a declarat ministrul Educatiei, Remus Pricopie, care a precizat ca "ne intereseaza evaluarea de sistem". "Noi la nivel national vom prezenta un raport ca la testele PISA in care vom spune cum stam pe fiecare competenta si vom transmite si masurile pe care trebuie sa le adoptam pentru a remedia problemele. E prima data cand facem aceste lucruri si vom continua anul viitor", a continuat ministrul.
Acesta a anuntat ca o alta modificare este legata de evaluarea de la finalul clasei a IV-a. "In legea educatiei nationale se vorbeste despre o pilotare la nivelul clasei a IV-a, in timp ce noi am decis ca aceasta evaluare sa se desfasoare la nivelul tuturor claselor", a explicat Pricopie.
În urma administrării testelor elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. 
Sursă: http://www.b365.ro/evaluare-2014-testarile-elevilor-de-clasa-a-ii-a-a-iv-a-si-a-vi-a-vezi-calendarul-examenelor_206643.html


Principalele declaraţii ale ministrului referitoare la EVALUARE NAŢIONALĂ 2014:
Sunt aproximativ 20 de intrebari, fiecare intrebare este codificata, vom putea sa spunem cum stam la citit, la intelegerea textelor, la intelegerea si stapanirea limbii materne.
Evaluarile se vor desfasura in clasa in care invata elevii, nu vor fi separati, vor sta cum stau de obicei in clasa. Doi elevi care stau unul langa celalalt nu vor avea acelasi subiect.
Nu vor exista camere de supraveghere, rezultatele nu vor fi publice. Ne intereseaza evaluarea sistemului.
In lege se vorbeste de un esantion la clasa a IV-a, noi am decis ca evaluarea sa se faca la nivel national.
Metodologia a fost aprobata joi, in urma discutiilor cu specialistii din sistem. Prima evaluare va avea loc la clasa a IV-a: pe 28 mai la limba romana, pe 29 mai la limba materna si pe30 mai la matematica.
Elevii de la clasa a II-a vor sustine, pe 2 iunie, proba la limba romana, pe 3 iunie proba la limba materna si pe 4 iunie - la matematica.
Pe 5 iunie, elevii de clasa a VI-a vor sustine proba la limba si comunicare si pe 6 iunie la matematica si stiinte ale naturii.
Nu vor fi alocate sume separate pentru aceasta evaluare nationala. In schimb vor fi redactate proiecte pe fonduri structurale, astfel incat, incepand cu anul 2014-2015, sa poata acoperi financiar efortul cadrelor didactice pentru simulari si evaluarile nationale.
Ne intereseaza diagnosticarea si identificarea solutiilor pentru ca fiecare elev sa inregistreze un progres.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu