Zilele acestea a fost mare agitație în Agenția 3B pentru că au avut parte de prima misiune importantă din clasa a III-a. Până acum doar am actualizat cunoștințe însușite anul trecut, le-am perfecționat sau am încercat să le perfecționăm și să le ducem pe o treaptă superioară. În schimb, zilele acestea am avut de investigat prima parte de vorbire - Substantivul.
Au primit indicii pas cu pas, au cautat, le-au descoperit, au notat, au numărat, le-au atribuit însușiri... au fost două ore de mișcare, scris, întrecere între detectivi, care spune mai multe substantive. Sunt atâtea momente într-o lecție care nu se văd, dar se trăiesc la intensitate maximă.
Cautăm indicii...
Coșul...
Care-i coșul?
Cine e detectivul cel mai rapid?
Coșul...
Care-i coșul?
Cine e detectivul cel mai rapid?
A doua zi am continuat investigațiile și au aflat că substantivele sunt comune și proprii. Indiciile i-au condus spre descoperire, comparare și fiind vorba de joc totul a decurs cu multă ușurință.
Mai sunt greșeli în caiete, sunt caietele de clasă și le pozez pe cele care-mi sunt oferite. Definițiile le-am dictat pentru ca trebuie să scriem și după dictare, nu doar copiere de pe tablă, suntem în clasa a III-a.😇
Ne verificăm în echipă.
A treia zi... Toți știau ce-i substantivul, cum îl identifică, care-s substantive proprii și care-s substantive comune, care e diferența dintre ele, așa că am continuat investigațiile și am aflat că au număr și gen. Și azi am sucit cuvintele pe toate părțile, iar de acum vom putea exersa pe baza multor exerciții pentru că am devenit DETECTIVI DE SUBSTANTIVE cu ”acte” în regulă.
Materiale format pdf: Misiunea Substantivul1; Misiunea Substantivul2.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu