Prof. înv. primar Mihaela Tinca - Școala Gimnazială ”I. D. Sîrbu” Petrila

sâmbătă, 10 decembrie 2022

De-ale școlii

E vineri și miroase a iarnă, a bucurie, a momente frumoase... Din păcate, am mulți bolnăviori și au fost doar 15 in  clasă. Mi-a părut rău că nu eram toți, dar totodată pot spune ca acesta e numărul ideal intr-o clasa ca să poți lucra cu fiecare, ora de ora, nu 25-30, 15 e normalitate.
Azi a fost zi de lectura, ceai și biscuiți. Am ales un text de iarnă, un text simplu, "Mănușa", o poveste ucraineană, dar fără a avea vreo legătură cu ce se întâmplă în prezent. 
Mulți  vor zice... e text de grădiniță, dar eu am urmărit altceva, am făcut diferite tipuri de citire,  i-am  determinat sa intre în pielea personajelor, sa facem joc de rol, sa trecem rapid de la un ton la altul. Mi-am dorit o citire fluenta care a iesit grozav, se straduiau sa atingă perfectiunea. 😍 Am discutat de ce schimbam vocea, de ce citeam int-un fel anume: vulpe, broască, iepure, urs etc. Dacă la început nu prea erau siguri, ulterior au început sa facă asocieri.  Mi-a plăcut tare, tare mult ca unii au imitat atât de bine citirea mea, tonul folosit.🥰
Le-am citit din cartea uriașă "Fusul cu zurgălăi", au și văzut fusul cu pietricele de râu si căței... daruri minunate primite la Cercul pedagogic, de la doamna Daniela Stoicescu, președintele Asociatiei Infinitedu, un om minunat,  un dascal excepțional pe care o văzusem înainte la SuperTeach. 
Am discutat despre iubire (Vai, ce mustaceau!😁 Dar  am vorbit despre  iubirea din familie), despre șezătoare, viața simplă de altădată...
După două ore de citit, discuții, ceai și voie buna, ii anunț ca mâncăm și ne pregătim de AVAP, iar o fetita ma intreaba: Doamna,  dar română nu facem?😃🥰 A facut română si-n loc  de JM si nu a simtit...🥰
La AVAP am muncit cu drag și spor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu